søndag den 8. december 2013

4. semester: Biotop 4- brainstorm 1 indlæg

Brainstorming biotop 4: 

Jeg er så småt begyndt, at kigge på biotop 4 opgaven, som er meget spændende,men også meget udfordrende- specielt på denne årstid, synes jeg. Der skal laves aktiviteter ud fra følgende: Økologisk, miljømæssig, Musisk/æstetisk, motorisk/sundhedsmæssig vinkler
Jeg har været forbi www.skoveniskolen.dk for, at få lidt inspiration, samt været forbi div. biotoper.

Jeg har fundet noget omkring Landart med mandala i naturen- som jo går ind under den musiske/æstetiske vinkel. Men tænker også, at man kan lave billeder ud fra det man finder på biotopen- fx. strand billeder af sand og, det man ellers finder på biotopen specielt nu da min biotop er vand/strand/ mose område.
Men tænker også selv, at regnorme i terrarie kunne være en mulighed for at få den økologiske vinkel med ind- hvilket jo fortæller en hel del omkring opbygningen og økosystemet omkring regnormene og deres arbejde. Dette arbejder jeg dog med i dyreholdsopgaven- meget spændende opgave i øvrigt.
Synes også under økologi, at vinter- lys og mørke er rigtig spændende- hvor man fx. kunne lave nogle billeder.
Kulturhistorisk vinkel- hvor der er foreslag til fx. aktivitet med planter og deres anvendelse samt skovbrug. Mit biotop område er vand/mose/strand område. Lige pt. er der ikke så meget, der kan anvendes på biotopen. Der er dog fisk i vandet.
Miljømæssig vinkel, i forhold til min biotop- området der, er der ikke de store muligheder for aktiviteter inden for denne vinkel. Dog kunne fodring ænder- være en mulig aktivitet.
Motorisk/ sundhedsmæssig vinkel: hvor det handler om udnyttelse af terrænet til bevægelses aktiviteter. Her tænker jeg fisketur i forhold til min biotop- hvor der er mest vand.

Jeg ved, at der er rigtig mange muligheder- og mange flere end dem jeg tænker og dem jeg har været forbi. Men tænker, at aktiviteterne jo skal være i forhold til mit biotop område.

Så i første omgang vil jeg satse på den musisk/æstetiske vinkel og lave billeder af  de ting jeg finder på min biotop. Men også den motoriske/ sundhedsmæssige vinkel vil jeg lave en aktivitet med en fiske tur og evt. tilberedelse af, det jeg fanger.
Tænker også, at jeg vil komme ind på den miljømæssige vinkel- og fodre ænder på min biotop

Ingen kommentarer:

Send en kommentar